شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

برخي کاربران ايراني بدون فيلترشکن به يوتيوب دسترسي يافتند!

يوتيوب

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰


بر اساس گزارش‌ها اندکي پس از لغو تحريم‌ها عليه ايران، دسترسي شماري از کاربران به سايت يوتيوب که در ايران فيلتر است، ممکن شده است. احتمال مي‌رود که اين امر به دليل اشکال فني در سيستم فيلترينگ باشد.

وايمکس نيوز- شامگاه شنبه (26 دي/ 16 ژانويه) برخي از کاربران در ايران بدون استفاده از فيلترشکن به سايت يوتيوب دسترسي پيدا کردند.
اين سايت که با استفاده از آن مي‌توان ويدئوهاي مختلف را به اشتراک گذاشت در ايران فيلتر است.
محمدرضا فرنقي‌زاد، مديرکل روابط عمومي وزارت ارتباطات به خبرگزاري مهر گفته است که اين وزارتخانه نقشي در رفع فيلتر يوتيوب نداشته و "برنامه‌اي مبني بر رفع فيلتر از اين سايت را در دستور کار ندارد".
مسئول روابط عمومي شرکت ارتباطات "زيرساخت" نيز در گفتگو با اين خبرگزاري اظهار داشته که اين شرکت براي رفع فيلتر کردن سايت‌ها بايد از مراجع بالاتر نامه دريافت کند "و براي رفع فيلتر يوتيوب تاکنون نامه‌اي دريافت نکرده است".
بسياري از کاربران ايراني دسترسي بدون فيلترشکن به سايت يوتيوب را به اجرايي شدن برجام و لغو تحريم‌ها عليه ايران نسبت داده‌اند.
با اين همه احتمال مي‌رود که رفع فيلتر شدن يوتيوب و دسترسي برخي کاربران به اين سايت، به دليل مشکلات فني رخ داده در سيستم فيلترينگ باشد.
پيش از اين نيز گزارش‌هايي در مورد باز شدن سايت يوتيوب بدون استفاده از فيلترشکن، به طور موقت در برخي سرويس‌دهنده‌هاي اينترنتي در ايران منتشر شده بود.
وزير ارتباطات ايران زمستان پارسال اعلام کرد که هيچ برنامه‌اي براي برداشتن فيلتر سايت‌هايي نظير يوتيوب و فيس‌بوک در دستور کار قرار ندارد.

منيع: سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو